Dostawa i koszty transportu
Warunki dostaw, koszty transportu
Zamówiony przez Kupującego towar zostaje dostarczony przez Sprzedającego na adres uprzednio wskazany przez Kupującego, za pośrednictwem firmy spedycyjnej. Za dostawę towaru odpowiada spedytor. Koszt transportu doliczany jest do ceny zakupu zamówionego towaru i wyszczególniony jest jako element ceny w formularzu zamówienia w Sklepie Internetowym. Sprzedający realizuje wysyłki towaru wyłącznie na warunkach Incoterms EXW wg następującego założenia: Sprzedający zleca transport w imieniu Kupującego i umieszcza ten koszt na fakturze sprzedażowej. Sprzedający wybiera przewoźnika ze swojej bazy przewoźników uwzględniając najniższą cenę za usługę transportu.
Dopuszcza się realizację zamówienia w częściach oraz z kilku magazynów
Produkty dostępne w sklepie internetowym zamówione do godziny 11:00 wysyłane są za pośrednictwem firmy spedycyjnej tego samego dnia. Zamówienia realizowane są do 48 godzin od momentu nadania zamówienia w dni robocze.
Termin dostawy ulega przedłużeniu o czas trwania przeszkody zaistniałej na skutek okoliczności niezależnych od stron, tj. np zdarzenia siły wyższej, nieprzewidywalne zakłócenia w pracy Sprzedającego np. brak prądu, opóźnienia transportowe i celne, szkody transportowe, a w tym blokady dróg, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, niedobory materiałowe i surowcowe itp. Niedotrzymanie terminu dostawy przez Sprzedającego z ww. przyczyn powoduje, iż Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania realizacji zamówienia. W przypadku wystąpienia powyższych okoliczności Kupujący nie będzie zgłaszał żadnych reklamacji związanych z opóźnieniem dostawy.
Koszty dostawy zawierają się w kwocie:
– 25 zł za paczkę 30*30*30 do 30 kg;
– 210 zł za paletę do 1000 kg .
Ceny mogą się różnić w zależności od gabarytu przesyłki.
Zwroty i reklamacje.
Kupującemu nie przysługuje prawo zwrotu towarów zakupionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego za wyjątkiem sytuacji dotyczącej reklamacji w ramach rękojmi za wady.
Kupujący jest zobowiązany do dokonania zawiadomienia, o który mowa w §6 ust. 2 lit. A i C przed podjęciem dalszego użytkowania (przetwarzania). Jeżeli Kupujący nie dopełni powyższego obowiązku, dostawa będzie uważana za przyjętą bez zastrzeżeń.
W przypadku dostaw realizowanych za pośrednictwem firm przewozowych reklamacja dostawy (uszkodzenie przesyłki, braki ilościowe) musi być udokumentowana protokołem szkodowym sporządzonym przez Kupującego natychmiast w momencie odbioru w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę, pod rygorem utraty rękojmi za wady w zakresie wad ilościowych i jakościowych jawnych.
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu towarów powstałe ze strony firmy spedycyjnej lub firmy kurierskiej oraz wynikające z niezależnych od Sprzedającego przyczyn leżących po stronie osób trzecich. Sprzedający nie odpowiada również za straty Kupującego związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, utratę zysku, stratę czasu, utracone zarobki i inne straty pośrednie.
Reklamowany towar winien być odesłany Sprzedającemu w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji, jednakże po uzgodnieniu ze Sprzedającym formy przesyłki. O ile nie uzgodniono inaczej, w ciągu 30 dni towar reklamowany zostanie wymieniony na towar bez wad lub zostaną usunięte jego wady.
Wszelkie koszty związane z nieuzasadnioną reklamacją ponosi Kupujący.
Odpowiedź na zgłoszoną reklamację co do sposobu jej załatwienia powinna być udzielona przez Sprzedającego w terminie 7 dni od daty otrzymania reklamowanego towaru. W przypadku gdy wymagane jest szczegółowe wykonanie badań, ekspertyz lub naprawy towaru, reklamacja może być rozpatrywana w dłuższym, uzgodnionym przez obie strony terminie, z zastrzeżeniem treści ustępu 8 niniejszego. paragrafu.
O wyniku rozpatrzonej reklamacji Kupujący informowany jest pisemnie lub w inny uzgodniony przez strony sposób, przez upoważnionego pracownika Sprzedającego.
Kupujący nie jest upoważniony do dokonania naprawy Towaru własnymi siłami na koszt i ryzyko Sprzedającego bez wyraźnej zgody Sprzedającego lub prawomocnego orzeczenia Sądu.
Każda samodzielna próba dokonania naprawy Towaru może prowadzić do utraty uprawnień Kupującego z tytułu rękojmi.
Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za towar bądź za jego część. Sprzedający ma prawo wstrzymać się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległych zobowiązań.
Jakikolwiek zwrot towarów – poza procedurą reklamacji– wymaga uprzedniej zgody Sprzedającego i wiąże się z nałożeniem opłaty manipulacyjnej (w wysokości do 50 % wartości netto zamówienia, nie mniej niż 40 zł) i pokryciem przez Kupującego kosztów przewozu.