Przejdź do ulubionych

Regulamin sklepu internetowego

  1. Oznaczenie sprzedającego.

Niniejszy regulamin dotyczy sklepu internetowego prowadzonego pod adresem elgo.pl/sklep (dalej: Sklep Internetowy), prowadzonego przez Elgo24 spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Mazańcowicach, 43-391 Mazańcowice 742, wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku-Białej, VIII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001126561, posiadającą NIP 9372764738, kapitał zakładowy 5 000,00 złotych zwaną dalej Sprzedającym.

  1. Oznaczenie kupującego.

Sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego możliwa jest jedynie na rzecz przedsiębiorców, niezależnie od formy prawnej działania ich przedsiębiorstwa, dla których zawarta umowa sprzedaży ma charakter zawodowy i jest bezpośrednio związana z prowadzoną działalnością gospodarczą. Poprzez sam fakt złożenia zamówienia przez Sklep Internetowy Kupujący potwierdza fakty określone w zdaniu poprzedzającym w sposób dorozumiany.

  1. Zakres obowiązywania warunków.

Niniejsze warunki obowiązują dla wszystkich zamówień (umów sprzedaży) zawieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego. Przed złożeniem zamówienia Kupujący zobowiązany jest do akceptowania niniejszego regulaminu.

  1. Ceny i zamówienia

  1. Ceny towaru, rodzaj asortymentu oraz określenie ilości dostępnego towaru w ofercie Sprzedającego przedstawione są w Sklepie Internetowym. Sprzedający zastrzega możliwość ciągłej aktualizacji cen, bez każdorazowego informowania Kupującego.

  2. Jeżeli towar określonego rodzaju dostępny jest jedynie w części, w Sklepie Internetowym znajduje się informacja jaka część towaru jest aktualnie dostępna.

  3. Wszystkie ceny znajdujące się w Sklepie Internetowym są cenami netto i widoczne po założeniu konta klienta w Sklepie Internetowym, co oznacza, że do tej kwoty zostanie doliczona wartość podatku od towarów i usług, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

  4. Zamówienie określonego towaru przez Kupującego, odbywa się zgodnie z procedurą przedstawioną w Sklepie Internetowym, poprzez dokonanie wyboru rodzaju zamawianego towaru, według specyfikacji znajdującej się w Sklepie Internetowym oraz ilości, której dotyczy zamówienie składane przez Kupującego dodając do koszyka.

  5. Minimalna wartość zamówienia stanowi 100 zł netto. Próba złożenia zamówienia poniżej tej kwoty jest bezskuteczna i nie prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży objętych takim zamówieniem.

  6. Ostateczne dokonanie przez Kupującego potwierdzenia złożonego zamówienia towaru, stanowi akceptację ceny określonej przez Sprzedającego i uważane jest przez strony za zawarcie umowy sprzedaży.

  7. Sprzedający nie ponosi żadnej odpowiedzialności za błędy i uchybienia popełnione przez Kupującego w treści zamówienia.

  8. Przy składaniu zamówienia przez Sklep Internetowy Kupujący powinien również precyzyjnie określić, czy oczekuje w stosunku do zamawianych produktów atestów lub certyfikatów. Sprzedający zastrzega sobie prawo do nałożenia na Kupującego dodatkowej opłaty za wystawienie atestu lub certyfikatu. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odrzucenia jakichkolwiek roszczeń dotyczących dokumentacji technicznej (certyfikaty materiałowe, jakościowe i wszelkie inne) ze strony Kupującego, jeżeli zapotrzebowanie na tę dokumentację nie zostało zgłoszone przed złożeniem zamówienia lub jeżeli ich spełnienie wiązałoby się z nadmiernymi trudnościami lub kosztami, co jest pozostawione do swobodnego uznania Sprzedającego. Jeżeli po złożeniu zamówienia klient zgłosi zapotrzebowanie na odpowiednią dokumentację techniczną to Sprzedający, w miarę swoich możliwości dołoży wszelkich starań aby ją dostarczyć. Jeżeli jednak dostarczenie w/w dokumentacji okaże się niemożliwe wówczas Kupujący nie może składać jakichkolwiek roszczeń spowodowanych jej brakiem.

  9. Po otrzymaniu potwierdzenia zamówienia, jednostronna rezygnacja ze złożonego zamówienia przez Kupującego jest niemożliwa.

  10. Kupujący po złożeniu zamówienia, otrzyma od Sprzedającego na uprzednio wskazany adres e-mail potwierdzenie złożonego zamówienia. Sprzedający będzie informował Kupującego o kolejnych etapach realizacji złożonego przez niego zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej lub informacja będzie widoczna w profilu Klienta.

  11. Wszelkie doradztwo techniczne ze strony Sprzedającego ma charakter wyłącznie informacyjny i nie skutkuje powstaniem po stronie Sprzedającego odpowiedzialności cywilnej z tego tytułu. W szczególności dotyczy to działań przedstawicieli Sprzedającego związanych z oceną przydatności danych towarów do potrzeb Kupujących, propozycji zastosowań produktu, ustaleniami dotyczącymi kompatybilności produktu Sprzedającego z produktami innych firm i tym podobnych informacji.

  12. Do każdego dokonanego przez Kupującego zamówienia, Kupujący otrzymuje fakturę Vat na uprzednio wskazany adres e-mail, także faktura VAT będzie dołączona w profilu Klienta w formacie PDF potwierdzająca fakt dokonania zakupu, zawierająca w szczególności oznaczenie ceny netto zamówienia złożonego przez Kupującego powiększonego o aktualnie obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług oraz koszty transportu.

  13. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na otrzymywanie faktur elektronicznych w rozumieniu art. 106n ustawy o podatku od towarów i usług.

  14. W przypadku przeterminowanych płatności realizacja przyjętych zamówień może zostać wstrzymana do czasu dokonania stosownych płatności.

  15. W przypadku zaległości płatniczych Sprzedający ma prawo:

    a. Odmowy przyjmowania nowych zamówień – w takiej sytuacji Sprzedający, po złożeniu zamówienia przez Klienta, ma 30 dni na złożenie oświadczenia o odmowie przyjęcia danego zamówienia, co skutkuje odstąpieniem od umowy sprzedaży obejmującej to zamówienie (umowne prawo odstąpienia),

    b. Odmowy wydania gotowych zamówień do czasu uregulowania wszystkich zaległości płatniczych bądź zawarcia stosownego porozumienia (umowne prawo zatrzymania),

    c. Wstrzymania uprawnień Kupującego do płatności przelewem oraz odebrania przyznanych rabatów w zakresie przyszłych zamówień.

  16. Klient może zapłacić za zamówione towary poprzez zewnętrzny system płatności imoje, obsługiwany przez ING Bank Śląski S.A. z siedzibą w Katowicach.

  17. Nasze produkty są pakowane automatycznie ze wskaźnikiem wagowym, co może prowadzić do niewielkich różnic w ilości w porównaniu z deklaracją na opakowaniu. Akceptujemy tolerancję pomiaru na poziomie +/- 3% dla opakowań zawierających do 500 sztuk oraz +/- 1,5% dla opakowań zawierających więcej niż 500 sztuk. Te same zasady (margines błędu) dotyczą również produktów zmieszanych (tj. zawierający w granicach marginesu błędu domieszki innych towarów niż objęte zamówieniem) lub z defektami (tj. w ramach całego zamówienia ilość towarów mieszcząca się w granicach marginesu błędu może posiadać wady fizyczne). Składając zamówienie w Sklepie internetowym Kupujący akceptuje taki margines błędu i potwierdza w sposób dorozumiany, że dostawa towaru w granicach wyznaczonych przez ten margines błędu jest uznawana za należytą. Prosimy o uwzględnienie tych odchyłek przy zamówieniach produktów do automatycznej produkcji.

  1. Warunki dostaw, koszty transportu

  1. Zamówiony przez Kupującego towar zostaje dostarczony przez Sprzedającego na adres uprzednio wskazany przez Kupującego, za pośrednictwem firmy spedycyjnej. Za dostawę towaru odpowiada spedytor. Koszt transportu doliczany jest do ceny zakupu zamówionego towaru i wyszczególniony jest jako element ceny w formularzu zamówienia w Sklepie Internetowym. Sprzedający realizuje wysyłki towaru wyłącznie na warunkach Incoterms EXW wg następującego założenia: Sprzedający zleca transport w imieniu Kupującego i umieszcza ten koszt na fakturze sprzedażowej. Sprzedający wybiera przewoźnika ze swojej bazy przewoźników uwzględniając najniższą cenę za usługę transportu.

  2. Dopuszcza się realizację zamówienia w częściach oraz z kilku magazynów

  3. Produkty dostępne w sklepie internetowym zamówione do godziny 11:00 wysyłane są za pośrednictwem firmy spedycyjnej tego samego dnia. Zamówienia realizowane są do 48 godzin od momentu nadania zamówienia w dni robocze.

  4. Termin dostawy ulega przedłużeniu o czas trwania przeszkody zaistniałej na skutek okoliczności niezależnych od stron, tj. np zdarzenia siły wyższej, nieprzewidywalne zakłócenia w pracy Sprzedającego np. brak prądu, opóźnienia transportowe i celne, szkody transportowe, a w tym blokady dróg, ograniczenia czasowe w ruchu drogowym transportu ciężarowego, niedobory energii elektrycznej, niedobory materiałowe i surowcowe itp. Niedotrzymanie terminu dostawy przez Sprzedającego z ww. przyczyn powoduje, iż Kupującemu nie przysługują żadne roszczenia o naprawienie szkody wynikłej z tytułu niewykonania lub nieterminowego wykonania realizacji zamówienia. W przypadku wystąpienia powyższych okoliczności Kupujący nie będzie zgłaszał żadnych reklamacji związanych z opóźnieniem dostawy.

  5. Koszty dostawy zawierają się w kwocie:
    – 22 zł za paczkę 30*30*30 do 30 kg;
    – 210 zł za paletę do 1000 kg .
    Ceny mogą się różnić w zależności od gabarytu przesyłki.

  1. Gwarancja i rękojmia.

  1. Sprzedający nie udziela gwarancji na swoje towary.

  2. Kupującemu przysługują uprawnienia z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w Kodeksie cywilnym, z następującymi zastrzeżeniami:

  1. Kupujący jest zobowiązany do zbadania otrzymanego towaru i zawiadomienia (w formie e-mail na adres poczty elektronicznej Sprzedającego:bok@elgo.pl) Sprzedający o wadach ilościowych do 2 dni roboczych lub jakościowych w terminie 3 dni roboczych od dnia jego otrzymania pod rygorem utraty uprawnień z rękojmi za wady na podstawie art. 563 § 1 Kodeksu cywilnego.

  2. Jeżeli wady jakościowe są tego rodzaju, że nie mogą być wykryte w ramach zbadania towaru w oparciu o lit. A powyżej (ukryte wady jakościowe), Kupujący zobowiązany jest zawiadomić (w formie e-mail na adres poczty elektronicznej Sprzedającego : bok@elgo.pl) Sprzedający o ich wystąpieniu w terminie 3 dni od ich ujawnienia. W każdym przypadku uprawnienia z tytułu rękojmi za ukryte wady jakościowe wygasają z upływem 1 roku od dostarczenia Kupującemu Towaru. Dla zachowania rocznego terminu konieczne jest dokonanie przez Kupującego zawiadomienia, o którym mowa w zdaniu pierwszym niniejszej litery.

  3. W przypadku towarów skonstruowanych lub zmodyfikowanych według wytycznych Kupującego, odpowiedzialność Sprzedające z tytułu rękojmi ogranicza się do wyprodukowania takich towarów lub dokonania takich modyfikacji, które spełniają te wytyczne i są zgodne z pomiarami, parametrami montażowymi, z wyłączeniem odpowiedzialności za dostarczone przez Kupującego materiały i ich właściwości. Sprzedający nie udziela jakiejkolwiek gwarancji ani rękojmi zgodności za w/w produkty, skonstruowane lub zmodyfikowane na życzenie i zgodnie z koncepcją Kupującego. Do wskazanych produktów mają zastosowanie ograniczenia rękojmi określone w lit. A i B powyżej.

  1. Zwroty i reklamacje.

  1. Kupującemu nie przysługuje prawo zwrotu towarów zakupionych za pośrednictwem Sklepu Internetowego za wyjątkiem sytuacji dotyczącej reklamacji w ramach rękojmi za wady.

  2. Kupujący jest zobowiązany do dokonania zawiadomienia, o który mowa w §6 ust. 2 lit. A i C przed podjęciem dalszego użytkowania (przetwarzania). Jeżeli Kupujący nie dopełni powyższego obowiązku, dostawa będzie uważana za przyjętą bez zastrzeżeń.

  3. W przypadku dostaw realizowanych za pośrednictwem firm przewozowych reklamacja dostawy (uszkodzenie przesyłki, braki ilościowe) musi być udokumentowana protokołem szkodowym sporządzonym przez Kupującego natychmiast w momencie odbioru w obecności kuriera dostarczającego przesyłkę, pod rygorem utraty rękojmi za wady w zakresie wad ilościowych i jakościowych jawnych.

  4. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostarczeniu towarów powstałe ze strony firmy spedycyjnej lub firmy kurierskiej oraz wynikające z niezależnych od Sprzedającego przyczyn leżących po stronie osób trzecich. Sprzedający nie odpowiada również za straty Kupującego związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa, utratę zysku, stratę czasu, utracone zarobki i inne straty pośrednie.

  5. Reklamowany towar winien być odesłany Sprzedającemu w ciągu 3 dni roboczych od zgłoszenia reklamacji, jednakże po uzgodnieniu ze Sprzedającym formy przesyłki. O ile nie uzgodniono inaczej, w ciągu 30 dni towar reklamowany zostanie wymieniony na towar bez wad lub zostaną usunięte jego wady.

  6. Wszelkie koszty związane z nieuzasadnioną reklamacją ponosi Kupujący.

  7. Odpowiedź na zgłoszoną reklamację co do sposobu jej załatwienia powinna być udzielona przez Sprzedającego w terminie 7 dni od daty otrzymania reklamowanego towaru. W przypadku gdy wymagane jest szczegółowe wykonanie badań, ekspertyz lub naprawy towaru, reklamacja może być rozpatrywana w dłuższym, uzgodnionym przez obie strony terminie, z zastrzeżeniem treści ustępu 8 niniejszego. paragrafu.

  8. O wyniku rozpatrzonej reklamacji Kupujący informowany jest pisemnie lub w inny uzgodniony przez strony sposób, przez upoważnionego pracownika Sprzedającego.

  9. Kupujący nie jest upoważniony do dokonania naprawy Towaru własnymi siłami na koszt i ryzyko Sprzedającego bez wyraźnej zgody Sprzedającego lub prawomocnego orzeczenia Sądu.

  10. Każda samodzielna próba dokonania naprawy Towaru może prowadzić do utraty uprawnień Kupującego z tytułu rękojmi.

  11. Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia Kupującego do wstrzymania zapłaty za towar bądź za jego część. Sprzedający ma prawo wstrzymać się wobec Kupującego z realizacją jego roszczeń z tytułu reklamacji do czasu uregulowania przez Kupującego wszelkich zaległych zobowiązań.

  12. Jakikolwiek zwrot towarów – poza procedurą reklamacji– wymaga uprzedniej zgody Sprzedającego i wiąże się z nałożeniem opłaty manipulacyjnej (w wysokości do 50 % wartości netto zamówienia, nie mniej niż 40 zł) i pokryciem przez Kupującego kosztów przewozu.

  1. Siła Wyższa

Jeżeli okoliczności pozostają poza kontrolą Sprzedającego, w szczególności takie jak zakłócenia w produkcji lub transporcie towarów spowodowane przez strajki, awarie fabryki i urządzeń, wypadki, zagrożenie lokalne lub narodowe, spory handlowe, powodzie, pożary, trzęsienia ziemi itp. (siła wyższa), dostawa może być odpowiednio opóźniona lub zatrzymana, za pisemnym powiadomieniem złożonym Kupującemu w ciągu 14 dni od dnia powstania przyczyny, do czasu przywrócenia normalnych warunków. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za nienależyte wykonanie bądź niewykonanie zobowiązania związane z wystąpieniem siły wyższej. Wystąpienie siły wyższej wydłuża czas na wykonanie zobowiązań Sprzedającego o okres jej trwania i czasu niezbędnego do usunięcia jej skutków.

  1. Polityka prywatności.

Przy obsłudze Kupującego przez Sklep Internetowy Sprzedający stosuje własną politykę prywatności dostępną pod adresem internetowym https://elgo.pl/polityka-prywatnosci/.

 

×

Drodzy Klienci,
informujemy, że sklep Elgo.pl będzie nieczynny
od 23 grudnia do 1 stycznia oraz 6 stycznia.

Życzymy Świąt, które łączą to, co najważniejsze oraz nowego roku pełnego solidnych i trwałych relacji biznesowych.

×

Drodzy Klienci,
informujemy, że sklep Elgo.pl będzie nieczynny
od 23 grudnia do 1 stycznia oraz 6 stycznia.

Życzymy Świąt, które łączą to, co najważniejsze oraz nowego roku pełnego solidnych i trwałych relacji biznesowych.